נשירת שיער

שיתוף המאמר

נשירת שיער יכולה לנבוע ממקור הורמונלי, ממחסור במרכיבים תזונתיים כמו אבץ, ויטמין 12B או מגנזיום, מרמות לחץ גבוהות המתבטאות גם במתח, פחדים וחרדות, מחוסר שינה כרוני, ולעיתים מבעיה בזרימת הדם בקרקפת.

כדאי לדעת כי איבוד של כ-100-50 שערות ביום נחשב לנורמלי. אז איך מוגדרת נשירת שיער? ניתן לערוך בדיקה על ידי משיכה של קבוצת שערות. יותר מ-8 שערות ביד בבדיקה הראשונה ויותר מ-4 בשנייה מעידה על בעיה.

אם הנשירה לא חריפה מדי, הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לרענן את השיער ולהסתפר. לא חייבים להסתפר קצר או קצוץ, מספיק לקצר כמה סנטימטרים או רק לגזור קצוות. כל שיער מגיע בשלב מסוים לשיא ממנו הוא כבר לא יכול לצמוח באופן בריא ובשלב הזה חייבים לקצר אותו קצת בדיוק כמו שגוזמים עלים או מנכשים עשבים יבשים.
לסובלות מנשירה מומלץ גם לא לעבור טיפולים כימיים אגרסיביים בשיער כמו הבהרות שמדללות את השיער יתר על מידה וכמו כן להימנע מלאסוף את השיער בקוקו מתוח שמגביר את הנשירה. דווקא ניפוח של השיער משווה לו מראה מלא יותר.

בנוסף מומלץ לקבוע תזונה ואורח חיים מסודרים. אם מדובר במחסור במרכיבים תזונתיים יש לאתר מה חסר ולהשלים אותו, אם אין ברירה אז גם באמצעות תוספי מזון, במקביל לשינוי התזונתי. המטרה היא לסגל תזונה מגוונת ומזינה. רמות סטרס גבוהות יש למתן באמצעים אקטיביים כמו דיקור, עיסוי רפלקסולוגיה וגם באמצעות טכניקות להתמודדות עם לחצים.

חוסר שינה היא מקור להרבה מאד בעיות פיזיולוגיות ולרובנו יש נטייה להמעיט בערכה של שינה בריאה. שנת לילה טובה ומספקת של 7-8 שעות יכולה לעשות פלאים למצב הרוח שלנו, לרמות האנרגיה שלנו וגם לאופן בו העור והשיער נראים.

כשיש בעיות בסירקולציה של הדם, שימוש בשמנים ארומטיים ממריצים כמו רוזמרין ועיסוי קרקפת יכולים לעזור. חשוב לזכור שלשיער שלנו יש מחזורי צמיחה ולעתים יש תקופות של נשירה שנראית חזקה יותר מהרגיל, אבל זה חלק מהתהליך הטבע.

מומלץ לשלב מוצרים לטיפול בנשירה, משמפו פשוט לחיזוק שורשים, מסיכות טיפוליות או אמפולות בסדרה טיפולית מקצועית . מוצרים אלו מטפלים בבעיה באופן מהיר ותכליתי ועוצרים את הנשירה.

טיפים נוספים

10 טיפים חשובים לבחירת מעצב/ת שיער

עיצוב שיער הוא חוויה יוקרתית ומפנקת, המאפשרת לנו להרגיש טוב עם עצמנו ולהיראות במיטבנו. חווית השירות בזמן עיצוב השיער חשובה לא פחות מהתוצאה הסופית, ולמעשה,