שיער בריא ומטופח

שיתוף המאמר

טיפים חשובים לשמירה על שיער בריא ומטופח:

חפיפת השיער: מטרת חפיפת השיער היא לנקות את הקרקפת ואת השערות עצמן מזיעה, מאבק, מלכלוך, ממלח ומעודפי שומן. את החפיפה מומלץ להתחיל במים חמים, הפותחים את הנקבוביות הקיימות בקרקפת ומסייעים לשמפו לנקותן.
כדאי לסיים את החפיפה עם מים קרים על מנת לסגור את הנקבוביות הפתוחות. את השמפו יש לפזר בצורה אחידה על כל השיער ולא רק על קודקוד הראש. את השיער יש לשטוף כאשר המים זורמים מלמעלה מכיוון צמיחת השיער בקודקוד אל הקצוות. חשוב לא לחפוף כל יום כי השומן שהקרקפת מפרישה שומר ומחזק את השיער (כמובן שגם עודף שומן מזיק). מומלץ לעשות עיסוי לקרקפת כדי להמריץ את זרימת הדם.
מסכה: במסכה מומלץ להשתמש בשל הריכוז הגבוה של חומרי הזנה וריכוך שונים הנמצאים בה המסייעים לחידוש הרעפים בשיער, לתופסת לחות ולהקניית גמישות בשיער. את המסכה יש למרוח על שיער לח, לאחר הספגת עודפי המים במגבת, להמתין מספר דקות ולשטוף את השיער במים פושרים. כאשר השיער פגום במיוחד, ניתן למרוח עליו את המסכה, לעטוף אותו במגבת חמה (ניתן אף לחמם מעט בעזרת פן) להמתין כרבע ולשטוף היטב
.

קרם לחות: מומלץ מאוד להתאים קרם לחות לכל סוג שיער (לפי סוגו: רגיל/ יבש/ צבוע)לכל אורכו או רק על קצוותיו לאחר החפיפה ובכל בוקר. קרם הלחות עוטף את השערה ונועל את הלחות בתוכה, הופך את השיער לרך ולנעים ואף מסייע מפני פגיעתם של גורמים סביבתיים שונים.

סירוק השיער: שיער יבש הוא שברירי יותר, ונוטה יותר להיתלש ולהיקרע. לכן, מומלץ להשתמש במברשת לסירוק השיער לאחר המקלחת, או במסרק רחב שיניים. אל תשכחו להתחיל לסרק את השיער מלמטה (מהקצוות), ולעלות כלפי מעלה.

ייבוש השיער: שיער רטוב מטבעו הנו רגיש יותר, במיוחד אם עבר טיפול כימי כלשהו, כדוגמת צביעה, לכן חשוב לייבשו בצורה נכונה. יש להספיג את שאריות המים וליבש את השיער באמצעות מגבת יבשה הכוללת סיבים עבים. אין לסחוט את השיער או למתוח אותו ותמיד עדיף לתת לו להתייבש באופן טבעי וללא שימוש במייבש שיער. עם זאת, כאשר משתמשים במייבש שיער, מומלץ להפעילו על חום נמוך כדי לא לכווץ את המעטפת של השערה ולגרום להופעת שברים.

תזונה: גם המזון שאנו אוכלות משפיע על מראה שיערנו. חשוב להקפיד על אכילה נכונה הכוללת את כל מרכיבי המזון ובעיקר תזונה עשירה בפורטאין, ברזל, אומגה 3, ויטמינים מקבוצה בי . יש לשתות שמונה כוסות מים ביום, במיוחד במקרים של שיער יבש, שבור ומתפצל.
הקפידו לאכול דגנים, אגוזים, דגים, שעועית, שומשום, בשר, שקדים, ביצים, שום ולחם מלא. בעת הצורך מומלץ אף ליטול תוסף של מינרל אבץ.

גזרו קצוות: קצוות שרופים ומפוצלים מומלץ לגזור אחת לשישה שבועות.


הקפדה על הכללים שצויינו תבטיח לכן שיער מטופח ובריא לאורך זמן

טיפים נוספים

10 טיפים חשובים לבחירת מעצב/ת שיער

עיצוב שיער הוא חוויה יוקרתית ומפנקת, המאפשרת לנו להרגיש טוב עם עצמנו ולהיראות במיטבנו. חווית השירות בזמן עיצוב השיער חשובה לא פחות מהתוצאה הסופית, ולמעשה,